Meteen naar de inhoud

Online zichtbaarheid, wat is het en hoe krijg je het?

  • door

Naast het belang van social media vertellen wij je waarom het belangrijk is om een goede website te hebben als (beginnend) bedrijf.

Alles draait om het vergroten van je online zichtbaarheid. Op het moment dat je begint lijkt het niet snel genoeg te gaan. Je website krijgt weinig verkeer en je behaalt niet de resultaten op social media die je graag wilt halen. Gelukkig zijn er genoeg manieren om dit op gang te krijgen.

Websiteteksten/SEO

Heb je al een tijdje een website, stel jezelf dan eens de volgende vragen. Is je websitetekst up-to-date? Zijn de teksten SEO Proof, dat wil zeggen dat de teksten zo zijn geschreven dat ze bij de juiste doelgroep aankomen en je hoger scoort op Google. Een van de manieren die je kan gebruiken is een zoekwoordenonderzoek.  Hiermee weet je zeker dat je de juiste zoekwoorden in je websitetekst opneemt. Zorg ervoor dat je webtekst up-to-date is en blijft. En update je website regelmatig. 

Sociale Media

Zeker in de tijd van nu is het heel belangrijk om actief te zijn op Social Media. Dit kan naar keuze van jouw bedrijf/doelgroep verschillen van Instagram tot Tiktok. Hoe meer hoe beter. (Als je het tenminste bij kan houden) Vaak hebben bedrijven in ieder geval een Facebook/LinkedIn en een Instagram account. Is dit bij jou nog niet het geval? Probeer het eens! Jouw Social Media is een groot deel van je online visitekaartje. Deel hier informatie over je bedrijf en maak contact.

Reageert iemand op je post? Wees niet bang en reageer vooral terug! Straal vertrouwen uit. 

Wees niet bang voor persoonlijkheid

Zorg ervoor dat het interessant blijft voor je volgers. Dit kan doormiddel van leuke behind the scenes filmpjes over wat er in het bedrijf gebeurt of door simpele mijlpalen te delen. Laat zien wie het gezicht achter het bedrijf is. Bijvoorbeeld door middel van een kort filmpje/animatie. Maak het leuk voor iedereen! Wist je dat het goed voor jouw vindbaarheid is als er veel naar je filmpjes gekeken wordt? Hoe langer hoe beter. Facebook is er dol op!

Branding

Op zowel Social Media als op je nieuwe website heb je één ding nodig om het op te maken. Een huisstijl. Een huisstijl is simpel gezegd, de lettertypes en kleurstijlen die jouw bedrijf laten opvallen, ook hoort je logo hierbij. Door middel van een goede huisstijl creëer je ook herkenning. Denk bijvoorbeeld aan de Ikea, als je hier de kleuren van ziet dan weet je precies welk bedrijf hierbij past zonder de naam te hoeven zien. Wat ook past bij branding is een slogan. Dit is ook iets wat blijft hangen in je hoofd.